Kabir Basinda Kur´an Okumanin Hükmü
ilim adamlari kabir baslarinda Kur´an okumanin hükmü hususunda üc farkli görüs ortaya koymuslardir: Mekruhtur. sakincasi yoktur; defin vaktinde sakincasi yoktur; ondan sonra mehruhtur seklinde.
Ebu Hanife, Malik ve bir rivayete göre Ahmed gibi mekruh oldugunu söyleyenler söyle derler: Cünkü bu muhdes´tir (sonradan cikmis bir bid´attir.) Bu hususta da sünnet varid olmus degildir. Kiraat da namaza benzer. Kabirlerin yaninda namaz ise yasaklanmistir, kiraat da böyledir.
Muhammed b. el-Hasan ve bir rivayete göre de Ahmed gibi, sakincasi yoktur, diyenler de Ibn Ömer Radiyallahu anh´dan nakledilen su rivayeti delil göstermislerdir: Ibn Ömer Radiyallahu anh defnedilecegi vakit kabrinin basinda Bakara suresini ilk ayetleri ile son ayetlerinin okunmasini tavsiye etmisti. Muhacir´lerden birisinden de Bakara suresinin okunmasini vasiyet ettigi de nakledilmistir.
Sadece defin zamaninda mahzur yoktur ki bu Ahmed´den gelen bir rivayettir diyenler de bu konuda Ibn Ömer ve muhacirlerden birisinden nakledilen rivayeti delil alirlar.
Bundan sonra kabirlerin baslarinda nöbetlese Kur´an okuyama gelince; bu mekruh´tur. Cünkü bu kounda sünnet varid olmus degildir, selef´ten herhangi bir kimseden de asla böyle bir sey nakledilmemistir. Bu görüs konu ile ilgili her iki delili de bir arada degerlendirdiginden ötürü, digerlerinden belki de daha güclüdür.
(el-Akidetu´t-Tahaviyye ve Serhi.Sf.387-388/Imam Tahavi)